image
Algemene FAQ

Hoe kan ik een taxi boeken naar de luchthaven?

Luchthavenvervoer boeken kan enkel via ons online systeem. Telefonische taxi boekingen worden helaas niet meer aanvaard.

Wat heb ik nodig om een taxi te boeken?

Voor de boeking van je taxi, hebben we zo veel mogelijk informatie nodig over je reisschema:

  • Volledige ophaal- en bestemming-adres.
  • Ophaaldatum en tijd. Bij pick-up op de luchthaven of aan het treinstation is het handig om ons je vluchtnummer/treinnummer en aankomsttijd door te geven. Zo kan de chauffeur de reisstatus in de gaten houden.
  • Aantal passagiers, inclusief de kinderen.
  • Geef ons je volledige naam, en correct telefoonnummer (met landcode) en een geldig e-mailadres.

Kan ik een taxi boeken voor een vriend / familielid?

Ja dit kan zeker, gebruik dan wel je eigen naam voor de reservatie. De volledige naam en telefoonnummer van de passagier dien je in te vullen in het veld ‘Opmerkingen’.

Je kan ook meteen betalen bij het maken van de boeking.

Is er een kinderstoel aanwezig in de taxi?

Wanneer je een kinderstoel wenst, dien je dit tijdens je boeking aan te vragen. Vermeld dan zeker de leeftijd van de kinderen bij ‘Opmerkingen’.

Hoeveel kost een taxi naar de luchthaven?

Het bedrag voor je taxirit van of naar de luchthaven hangt natuurlijk af van de afstand tussen je locatie en de luchthaven naar keuze. De prijs hangt ook af van de grootte van de taxi die je nodig hebt, het aantal tussenstops en of je een kinderstoel nodig hebt. Dit alles kan je gemakkelijk berekenen in ons online boekingssysteem. Wanneer je akkoord gaat met de totaalprijs, kan je simpelweg klikken op: “Nu boeken”.

Wat is er zoal inbegrepen in de taxi prijs?

De prijs voor privé luchthavenvervoer omvat de taxi rit naar je bestemming, parkingkosten en Meet & Greet aan de luchthaven, deur-tot-deur service en de wachttijd. Op de luchthaven is er een wachttijd van maximum één uur. Op een pick-up adres naar keuze, is dit maximum een kwartier.

Moet ik lang op voorhand boeken?

De reservatie voor je taxi rit moet tenminste één dag op voorhand geboekt zijn op de site. Afhankelijk van onze planning, kunnen we ook boekingen voor dezelfde dag aanvaarden, maar dit kunnen we niet garanderen.

Ik vind geen telefoonnummer op de website.

Omwille van veel valse telefoontjes in het verleden, waren we genoodzaakt het telefoonnummer van de site te halen. We aanvaarden ook alleen maar boekingen via de website. Dit om misverstanden in de reservatie te vermijden. Nadat je de taxi reservatie hebt afgerond, krijg je een mailtje met het telefoonnummer van de chauffeur en het noodnummer.

Hoeveel personen geraken er in één taxi

Dit hangt af van de grootte van de gekozen taxi. Het grootste busje in ons wagenpark is een Mercedes voor 8 personen. Voor een reisgezelschap van 16 personen, sturen we dus twee busjes.

Kan ik ook een taxi boeken naar een luchthaven in het buitenland?

Ja, dit is zeker mogelijk. Je kan kiezen voor eender welke luchthaven in België, Nederland, Frankrijk of Duitsland. Voor andere luchthavens kan je altijd een bericht sturen via het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken.

Is de luchthaven transfer met een gedeelde taxi?

Nee, we bieden enkel privé taxivervoer aan. Je zal dus alleen reizen, of met je eigen reisgezelschap.

Bieden jullie enkel luchthavenvervoer aan?

Onze focus ligt inderdaad vooral op luchthavenvervoer. En binnen deze specialisatie bieden we ook vip vervoer aan en groepsvervoer. Neem contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.

Zijn dieren toegelaten in de taxi?

Nee, we vervoeren helaas geen dieren.

Tijdens de boeking

Voor de reis

Tijdens en na de reis

Ik vind mijn adres niet in het systeem

We werken met een geïntegreerd Google Maps systeem. Bij het typen van je adres worden er automatisch suggesties weergegeven. Heb je de straatnaam correct ingevuld, maar verschijnt deze nog steeds niet in de resultaten? Vul dan enkel de postcode en gemeente in, en typ je volledige adres in het opmerkingenveld. Het kan dan zijn dat je dan niet het correcte bedrag te zien krijgt bij het boeken, maar na de boeking ontvang je een rechtzetting via e-mail.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je geen bevestiging hebt ontvangen in je mailbox. De meest voorkomende oorzaak, is dat er een foutief e-mail adres werd ingegeven in ons systeem. Als dit het geval is kan je ons best een bericht sturen via het contactformulier. Het kan natuurlijk ook zijn dat onze bevestigingsmail in je spam box terecht gekomen is. Bekijk dit eerst, voordat je contact opneemt met ons.

Is de taxi prijs op de voucher, de totaalprijs?

Al onze prijzen zijn all-in. Kosten zoals BTW, parkingkosten en instapkosten zijn hier inbegrepen.

Uitzonderingen:

  • Wanneer de chauffeur langer moet wachten, zal dit aangerekend worden.
  • Bij betaling met creditcard rekenen we transactiekosten aan.
  • Als je kiest voor een taxi rit met tussenstops, zal dit extra aangerekend worden. Je vraagt deze tussenstops aan via het online boekingsformulier, wanneer je de rit reserveert. De extra prijs voor deze tussenstop wordt achteraf per mail toegevoegd aan het totaalbedrag.

Moet ik mijn taxi reservatie nog eens bevestigen nadat ik jullie bevestigingsmail heb ontvangen?

Nee, wanneer je een bevestigingsmail hebt ontvangen staat je boeking geregistreerd in onze planning. Je hoeft dus niet nogmaals te bevestigen.

Kan ik luchthavenvervoer boeken met meer dan één tussenstop?

Extra tussenstops kan je inderdaad ook boeken in ons systeem. Op dit moment zie je de kosten van de extra stops nog niet meteen in de totale taxi prijs. Je krijgt na de boeking een e-mail met een prijscorrectie. Deze dien je dan nog te bevestigen.

Ik vind mijn login gegevens niet.

Je kan je gebruikersnaam en wachtwoord bekomen op drie manieren:

  1. Zoek in je mailbox naar ons eerste e-mailbericht, hierin staan je login gegevens.
  2. Klik op wachtwoord vergeten bij Login.
  3. Stuur ons een berichtje via het contactformulier, dan sturen we je login gegevens opnieuw.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Alle wijzigingen moeten per e-mail doorgegeven worden aan ons, ten laatste 24u op voorhand. Om de wijziging te doen, kan je simpelweg de bevestigingsmail beantwoorden. Je kan natuurlijk ook steeds contact opnemen via het contactformulier. Wanneer we de aanpassing in je taxi boeking hebben gedaan, zal jij hiervan een bevestiging krijgen in je mailbox.

Hoe kan ik mijn reservatie annuleren?

Wanneer je wilt annuleren, moet je dit zeker 24u op voorhand doen. Dit kan je doen via het klantenportaal of door ons een e-mail te sturen. Annulaties die niet binnen deze tijdspanne gedaan worden, kunnen we helaas niet terugbetalen.

Moet ik de bevestigingsmail afdrukken?

Dit is niet nodig. Je kan de voucher ook laten zien op je smartphone. Zorg wel dat je de voucher altijd bij hebt (fysiek of digitaal). Want hier staat belangrijke informatie op zoals telefoonnummer van de chauffeur, noodnummer, ophaaltijd en adres.

Hoe kan ik betalen?

Je kan op voorhand betalen met creditcard of betalen bij aankomst op je bestemming (cash of creditcard).

Wanneer je aan de chauffeur wenst te betalen met creditcard, moet je dit wel meedelen in het opmerkingenveld. Vermeld dan ook welk type creditcard je zal gebruiken. We rekenen steeds transactiekosten aan bij betaling met creditcard.

Hou er rekening mee dat je bij heen-en-terug boekingen steeds betaalt per rit.

Ik heb een taxi heen en terug geboekt, hoe moet ik betalen?

Je betaalt altijd per rit aan de chauffeur. De betaling gebeurt steeds bij aankomst op je bestemming. Dus als de totale prijs op je bevestigingsmail 100 euro bedraagt, zal je na elke taxirit 50 euro betalen.

Je kan uiteraard ook op voorhand betalen via ons online systeem, met creditcard.

Kan ik een factuur krijgen van de taxirit?

Je kan een factuur aanvragen na de online betaling van je boeking, of door dit te vragen bij de chauffeur. Het is ook mogelijk om dit via e-mail te doen. Vermeld dan alle nodige informatie, waaronder BTW-nummer, naam en adres.

Kunnen we elk een aparte factuur krijgen?

Ja, dit kan je vragen aan de chauffeur of  je kan ons een e-mail sturen. Vermeld zeker alle belangrijke informatie, zoals naam, adres en BTW-nummer.

Mijn vlucht heeft vertraging / is geannuleerd, wat nu?

Vertraging: De chauffeur is steeds up-to-date van je vluchtstatus. Hij volgt dit op via een mobiele applicatie of via Google. Het is natuurlijk altijd handig om de chauffeur op de hoogte te houden van de vertraging.

Geannuleerd: Wanneer je vlucht geannuleerd is, dien je dit door te geven aan de chauffeur.

Opgelet: Wat betreft je vluchtstatus, zijn we afhankelijk van de informatie die Google ons verschaft. We dragen geen verantwoordelijkheid voor de vertragingen en vlucht-annulaties. We doen steeds ons best om onze planning aan te passen aan je vlucht, en een nieuwe chauffeur sturen.

Het reisgezelschap komt aan met verschillende vluchten, wat nu?

Vermeld alle vluchtnummers en aankomsttijden bij ‘Opmerkingen’, vul hier ook de namen en telefoonnummers van de passagiers in.

Wanneer het gaat om een groep, kan je ons altijd een logo/naam bezorgen. Zo kan de groep hun chauffeur meteen herkennen aan de hand van het gepersonaliseerd naambordje.

Waar zal de taxi chauffeur wachten, en hoe lang?

Luchthaven: Bij Taxi Brussels Airport werken we altijd met een Meet & Greet service. Dit betekent dat de chauffeur in de aankomsthal met een naambordje zal wachten op jou. De wachttijd is kosteloos tot één uur na de landing van het vliegtuig.

Hotel: De chauffeur zal zich aanmelden aan de receptie van het hotel waar je verblijft. De chauffeur blijft maximum 15 minuten wachten, extra tijd wordt aangerekend.

Thuisadres: De chauffeur zal op het afgesproken adres wachten op jou. Meestal stuurt de chauffeur een berichtje om aan te geven dat hij aangekomen is op het afgesproken adres. Hou er wel rekening mee dat de maximum wachttijd 15 minuten is. Extra wachttijd zal worden aangerekend.

Mijn vlucht heeft vertraging / is geannuleerd, wat nu?

Vertraging: De chauffeur is steeds up-to-date van je vluchtstatus. Hij volgt dit op via een mobiele applicaties of via Google. Het is natuurlijk altijd handig om de chauffeur op de hoogte te houden van de vertraging.

Geannuleerd: Wanneer je vlucht geannuleerd is, dien je dit door te geven aan de chauffeur.

Opgelet: Wat betreft je vluchtstatus, zijn we afhankelijk van de informatie die Google ons verschaft. We dragen geen verantwoordelijkheid voor vertragingen en annulaties. We doen steeds ons best om onze planning aan te passen aan je vlucht, en een nieuwe chauffeur sturen.

Mijn bagage is verloren, wat nu?

In dit geval moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de chauffeur. De chauffeur zal sowieso tot  maximum één uur na de landing wachten op jou, zonder extra kosten aan te rekenen. Extra wachttijd en parkeertijd zal aangerekend worden.

Ik ben iets verloren in de taxi!

Wanneer je vermoedt dat je iets hebt achtergelaten in de taxi, neem dan meteen contact op met de chauffeur. We zijn niet aansprakelijk voor vergeten of verloren voorwerpen. Maar we doen steeds ons best om verloren items terug te bezorgen (tegen betaling).